Lundi, 29 De Mai De 2017
Tèlèphone: 973482553

El municipi de Navès

Foto

El municipi de Navès, amb una extensió de 14.586 hectàrees, és el més gran de la comarca del Solsonès.

Limita amb la comarca del Berguedà, del Bages, els altres pobles del Solsonès i amb una zona o subcomarca de Morunys. Tots aquests territoris eren part de l’antiga Vall de Lord.

El nucli de Navès es troba a uns 610m sobre el nivel del mar, i la part més alta, a la serra de Busa arriba als 1.526m.

El formen els termes parroquials o districtes de: Navès, Linya, Pegueroles i Vilandeny, Tentellatge, Vall d’Ora dins la conca del riu Aigua d’Ora; els de Besora, Peà, Les Cases de Posada, a la pendent del Cardener; i els de La Selva i Busa, al centre i a la part alta.

La població és disseminada en gran nombre de cases de pagès distribuïdes sobre un territori extens, cobert de densa i variada vegetació.

Notes històriques

Foto

Anys 872-878:

El comte Guifré I el Pelós va ser ferit de mort a la Vall d’Ora.
Guifré I va ser el repoblador de la Vall de Lord.

Any 1259:

El gran rei Jaume I passà pel Castell de Navès els dies 27 i 28 de juny d’aquest any.

Any 1810:

El capità Lluís de Lacy va instal•lar l’Acadèmia militar de cadets de Catalunya dalt de la serra de Busa.

Any 1838:

El 20 de juliol d’aquest any, en plena I Guerra Carlina, es va traslladar l’hospital de guerra al Pujol de Navès, on el dirigia la religiosa i fundadora de la Sagrada Família Anna Maria Janer.

chercheur

Toutes les administrations